GRAF KEHIDUPAN




Ini lah dinamakan kehidupan naik turun adalah adat dan realitinya....

Susah nak digambarkan perasaan yang sedang berkecamuk dan gembira...sebab semua itu hanya datang secara kebetulan...bukan dipaksa tetapi secara tiba-tiba..kadang kala perasaan itu sukar nak digambarkan, tetapi boleh dibaca tapi sukar nak ditafsirkan..hmm...aku tak pernah mintak lebih dari itu tetapi bila sekelilig aku ada..aku juga nak sama macam mereka..tapi sayangnya aku bukan dikategorikan macam itu..banyak mana kita menanam..banyak itu juga lah kita membuahkan hasil...emm..kalau aku cakap aku tak pandai pasti yang ramai akan menepis apa yang aku kata..tapi hakikatnya aku bukan tak pandai cuma aku ini boleh dikategorikan macam kura-kura...emm...aku belum lagi ke tahap arnab...emmm...arnab pasti berlari laju...sedangkan kura-kura hanya berjalan dengan begitu perlahan....emm..aku cuba meningkatkan prestasi dalam diri aku sendiri...tapi aku tak dapat nak membuahkan hasil yang begitu banyak..betul cakap orang bersaing lah secara sihat...tetapi bila kita bersaing secara sihat ada jew yang akan memintas kita dengan cara kotor...(UMUM)...hakikatnya ini memang terjadi realitinya sekarang....bersaing ini dari segi sudut ...belajar,kerja,sukan,cinta,pangkat dan sebagainya...

No comments:

Post a Comment